Вторник, 12 Март 2024 17:00

НАП напомня за данъчните декларации

Предварително попълнените декларации за облагане на доходите на
физически лица вече са достъпни в Портала за е-услуги на НАП, ни съобщиха от данъчното. Потребителите,
които имат персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран
електронен подпис (КЕП), могат да се възползват от автоматично въведената
информация за получени от тях доходи от трудови правоотношения, граждански
договори (хонорари), от наем и други доходи, облагаеми с данък върху общата
годишна данъчна основа, платците на които са юридически лица, доходи за
получени субсидии от Държавен фонд „Земеделие“, данни за направените лични
вноски за осигурителен стаж при пенсиониране, получени суми от наложени
платежи от продажби в Интернет и информация за продажба на моторни
превозни средства, които са били собственост на декларатора по-малко от 12
месеца, както и данни за ползваните чрез работодател данъчни облекчения.
Информация за получените доходи е отразена в съответните приложения на
декларацията, която се намира в рубрика „Подоходни данъци“ в е-портала на
приходната агенция. От тази година във формуляра ще бъдат въведени и данни
за изплатени необлагаеми доходи и/или доходи, облагаеми с окончателен данък
по чл. 38 от ЗДДФЛ, които гражданите могат да декларират по желание в
Приложение № 13.
Преди да потвърдят попълнената декларация, е важно потребителите да я
прегледат внимателно, да я допълнят или коригират, ако това е необходимо, след
което да я подадат, съветват от НАП.
Тази година данъчната кампания за деклариране на доходите на физически
лица, получени през 2023 г., приключва на 30 април.

НАЦИОНАЛНА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ

ЦЕНТРАЛНО УПРАВЛЕНИЕ

1000 София, бул. “Княз Дондуков” № 52 Телефон: 0700 18 700 Факс: (02) 9859 3099
На 1 юли изтича и срокът за подаване на годишните данъчни декларации
(по чл. 50 ЗДДФЛ) от физическите лица, извършващи дейност като търговци,
регистрираните еднолични търговци и земеделските стопани, избрали този ред
на облагане.
Подалите годишните си декларации по електронен път до 31 март ползват
отстъпка до 500 лева от данъка за довнасяне, ако нямат подлежащи на
принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на
декларацията, както и ако са внесли целия размер на данъка за довнасяне в срок
до края на март. Тази година 31 март е в неделя, затова и срокът за деклариране
и плащане на задълженията с 5% отстъпка е до 1 април.
Допълнителна информация за декларирането на доходите може да видите в
подкаста по темата в YouTube канала на приходната агенция или да получите на
телефоните на Информационния център на НАП: 0700 18 700 или 02/ 9859 6801,
на цена, според тарифите на съответния оператор.

Оставете коментар

Моля убедете се, че всички задължътелни полета (маркирани със звезда) са попълнени. Не е разрешен HTML код.

За нас

Вестник "Долина" излиза за първи път на 30 май 2002 година, за да запълни една сериозна ниша на регионалния медиен пазар.

Важна за нас е преди всичко ИСТИНАТА за нещата, проблемите, конфликтите, хората в Казанлък и региона.

Интересува ни всичко, което вълнува, радва, ядосва, нервира или усмихва, носи надежда и вяра на хората, които работят и живеят в Казанлъшката долина.

Надяваме се, че вече сме доказали себе си пред вас и влизаме в сърцето, ума и дома ви като вашата искра на седмицата!

 

Контакти

Последни публикации

Абонамент

Може да се абонирате за новините от kazanlak.co